Frakt
För att göra din online-shopping så enkel som möjligt är fri frakt en självklarhet för oss.
Våra produkter skickas via olika leverantörer som UPS, DHL, DPD, GLS, BRT. Vid större artiklar samarbetar vi med DACHSER, AO, HES, Rhenus och Heppner Det är endast speditörerna HES, AO och Dachser som kontaktar dig via telefon för att komma överens om en leveranstid.
Med de andra leverantörerna (DPD, DHL och andra) kan du endast försöka att göra ändringar i fraktspårningen.
Nej, eftersom valet av leverantör görs direkt i lagret och i regel beror på förpackningarnas dimensioner och på aktuellt leveransland. I slutändan kommer din leverans att komma till dig på ett så säkert sätt som möjligt. Vi svarar gärna på frågor eller anmärkningar.
I bekräftelsemailet som vi skickade efter att din beställning försändes hittar du alla kontaktuppgifter till aktuell leverantör.
Endast våra leveranspartners AO och HES erbjuder leverans direkt till dörren. Alla andra (DPD, DHL och andra) gör detta sporadiskt av tjänstvillighet men är inte skyldiga att göra så. Vi ber om din förståelse och är alltid måna om att hjälpa till om problem skulle uppstå.
Självklart ringer våra speditionspartners (AO, HES, Dachser) upp dig kort innan leveransen för att säkerställa att du kan ta emot den. Andra leverantörer (DPD, DHL och andra) kommer inte att ringa upp dig, men du kan ta reda på leveranstiden med hjälp av respektive tjänst för online-spårning.
För tillfället erbjuder vi ingen möjlighet till ett fritt val av leveransdatum, men vi håller dig ständigt uppdaterad om din försändelses status.
Du kan endast ändra din leveransinformation om din produkt ännu inte försänts och om den betalats via banköverföring eller kontant vid leverans. För att ändra leveransinformation, kontakta vår kundtjänst och anpassa dina uppgifter.
I nödfall, vänd dig direkt till aktuell leverantör för att individuellt uppge uppgifter med kort varsel.
För tillfället erbjuder vi inga Relay-alternativ. Vår kundtjänst svarar gärna på ytterligare frågor.
Om något skulle gått fel när du mottog spårningsinformationen om din beställning, kontakta vår kundtjänst. Då uppdaterar vi dig så snabbt som möjligt.
Frakt- och leveranstiden kan variera mycket beroende på transportör och det land du skickar till.
När du har fått leveransbekräftelsen samt spårningsnumret är den beräknade leveranstiden 3 till 5 arbetsdagar.
Stora och skrymmande paket skickas med marktransport, så transporten kan ta 10 till 12 arbetsdagar.
Vi rekommenderar att du regelbundet kontrollerar spårningsstatusen för din försändelse på transportörens webbplats.
Om din leverans har mer än 3 dagars försening eller om du inte fick spårningsinformationen efter kassan, vänligen kontakta vår kundtjänst. Vi kommer att tillhandahålla en lösning för dig.
Om det handlar om en försenad leverans på mer än tre dagar, en obehörig retur till avsändaren eller om du inte mottagit någon information kring fraktspårning, kontakta då vår kundtjänst. Då hjälper vi dig på snabbast möjliga sätt.
Om spårningen visar "levererad" men du inte har fått produkten, kontrollera med vänner, grannar, arbetskamrater eller familjemedlemmar om de har accepterat och undertecknat leveransen för din räkning.
Om du fortfarande inte kan hitta din beställning, skicka oss den ifyllda försäkran som du hittar i slutet av den här sidan. Vi kan sedan inleda en utredning med budfirman.
Har något gått snett vid din leverans? Vi ber om ursäkt! Vi hittar en lösning för allt! Om...
- du mottagit ett tomt paket eller inget paket alls, fyll då sanningsenligt i vårt AFFIDAVIT-formulär för bekräftelse, skriv under det manuellt och mejla det till oss. Vill du ha en ersättningsprodukt eller bara en ersättning av inköpspriset? Du bestämmer.
- leveransen är ofullständig, fyll då sanningsenligt i vårt PARTIAL AFFIDAVIT-formulär för bekräftelse, skriv under det manuellt och mejla det till oss. Vi tar hand om resten!
- OBS: Vi är skyldiga att informera dig om att osanna påståenden kan leda till rättsliga åtgärder. Så snart du slutit ett lagringsavtal med vår speditör för att deponera ditt paket på önskad plats kan vi inte längre acceptera din försäkran om kända förhållanden och behöver anmäla detta till speditören.
Inga problem! Kontakta bara vår kundtjänst. Du får omgående en ny returetikett.